tirsdag 15. september 2009

Godkjent hyttesøknad

I slutten av forrige uke ringte jeg til Nordre Land kommune og fikk bekreftet at hyttesøknaden vår ville bli godkjent. Vi var egentlig ikke i tvil om å få den godkjent siden vi har fulgt alle retningslinjer i reguleringsplanen. Det er allikevel fint å få det bekreftet.

Vi er ikke helt sikre på når vi skal starte opp. Hvis jeg fikk bestemme, hadde vi startet allerede i høst med grunnarbeidet for så å få opp hytta i løpet av vinteren. Vi er jo 2 om dette prosjektet, så vi får så når min bedre halvdel finner ut at det passer.

I mellomtiden sitter jeg og drømmer om hvordan vi skal ha det inne i hytta. For øyeblikket er jeg inne i peistema. Vi har tilgang til en firmahytta rett ved Danebu og der er det en utrolig flott klebersteinspeis. Ikke av den moderne typen, men den gamle stilen med åpen peis og kleberstein under, over og på sidene. Jeg tror at dette er ganske dyre peiser, så det spørs om en slik peis er innen rekkevidde. Jeg kom over denne peisen fra Nordpeis på nette i dag. Den synes jeg er veldig fin, men prisen er også relativ høy - kr 40.110,-. Det er i alle fall lov å drømme seg bort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar